Hahaha!

Lovis kommer knallande till mig i soffan med Ipoden i handen. Sen hämtar hon strandhögtalarna och pluggar målmedvetet i dem på rätt ställe.

Sen står hon där och bläddrar en stund.

- Behöver du hjälp att hitta någon särskild sång, undrar jag. (Svårt med menyer när man inte kan läsa, väldigt svårt!)

- Jag vill höra Donkeyboy.
- Va?
- Donkeyboy säger jag ju! Den där ....nynnar lite... med Donkeyboy, vet du väl mamma?

Kände mig plötsligt som tusen år. Hade ingen aning. Hittar gruppen. Hm. Vilken låt då?

- Ambitions!, ropade Julia från hallen på väg ut. Jaha. Så hörde jag, något jag faktiskt har hört tusen gånger på radion men jag håller ju aldrig ordning på namn!

Men det gör tydligen alla mina barn. En gåva från deras far, för han glömmer aldrig artist, skådespelare eller namn på en film.

Hoppas de kommer ihåg länder, glosor och matematiska formler lika lätt, då kommer det gå bra för dom!

Kommentarer
Postat av: K

Åh gud...vi börjar bli gamla. Man hänger inte med längre. :-D

2010-03-09 @ 20:26:47
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0