Bilstädning, forts.

Han gnor på där ute, var tvungen att gå och titta.

- Du, jag fick dina fälgar väldigt rena, på insidan, säger Martin nöjt.

- Åh, ja, det såg jag direkt!, svarar jag lite hurtigt.

- Mmm, trodde väl det, sa M med ett snett leende.

Fälgar. Jag har snygga, har valt dom själv. Var så engagerad att jag pekade ut själv ur en katalog. Många tycker sånt är viktigt, inte jag. Förstår fortfarande inte vad det är för fel på plåtfälgar med sån där grej framför, kunde ju ha olika på alla fyra däck om man ville skoja till det...

Martin bytte på husvagnen för två år sedan. Alla Martins fyra flickor passerade ekipaget i flera dagar. Sen kom den då tre år gamla grannpojken förbi, tvärnitade vid husvagnen och utbrast:

- Nya däck? Vad fina dom är!

Martin blev rörd till tårar över detta. Vi andra hade inget sett... Det är skillnad på tjejer och killar, det går inte att komma ifrån. Redan från tidig ålder.
(Fast skillnaderna blir ju roligare när man blivit lite större ;))

Kommentarer
Postat av: K

Haha, Arvid såg direkt när grannpappan bytt fälgar..."åh, nya däck" kommenterade han vid matbordet en eftermiddag. Jag fattade ingenting förrän B förklarade. Hehe. :)

2010-05-18 @ 09:17:52
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0