Inte alltid pratmakare..

Följande SMS fick jag igår:

Hej!
Din faktura är lägre än 40 kr denna månad och ska inte betalas nu, beloppet flyttas istället över till nästkommande faktura. Hälsningar Telia

Det är rekord för mig, helt klart. Och jag vet, ffa efter de två senaste arbetspassen varför det är så här. Jag vill inte gärna prata i telefonen när jag är ledig, jag gör det så det räcker och blir över i tjänsten. (Många patienter har kanske tre anhöriga som ringer och frågar samma sak. Tar mycket tid och om man ber dom prata med varandra blir de sura. Då tar det ändå längre tid att avsluta samtalet och vips så har mina patienter fått ännu mindre tid - igen).

Så det är mitt jobbs fel att jag i det närmaste är telefon-fobiker på fritiden. Det är underbart att inte vara nåbar! Att inte bli störd av en ringsignal mitt i något jag gör. (För det är jag/blir jag varje minut på arbetstid)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0