Leksaker för män

I höstas köpte Martin en högtryckstvätt. Min bil är nu tvättad för andra gången på två veckor. Av Martin. Snällt, absolut, jag är inte själv någon biltvätts-fanatiker. (Före besiktningen nu i april blev den tvättad i september senast. Min lilla bil kommer bli traumatiserad av detta frenetiska skurande).

En artikel i NWT för något år sedan satt på kylskåpet länge, det stod att nya bilar inte behöver tvättas för ofta, då sliter man ut antirostbehandlingen på underredet. Som underspol räckte det gott att mölja igenom en stor vattenpöl någon gång då och då .....

Selektivt läsande?

Är lite rädd att min bil snart ska stå utan lack, plåtren, där uppe på parkeringen.

 

                                                          Tänk att en sån här kan vara så rolig.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0