Olika mardrömmar...

Trodde det skulle vara midjehög snö utanför. Såg framför mig igår kväll hur jag hela dagen idag skulle gå runt och skotta snö. Inte ens tanken på att få en glögg efteråt fick mitt humör att stiga.

Blev otroligt glad när det visade sig att inte en enda flinga har landat medan jag sov. Och jädrar vad jag har sovit!

Hade en mardröm. Att jag stack mig på en blodsmittad nål på jobbet. Vaknade med hjärtklappning och kände igenom alla fingrar. Det var ok (märkligt va när jag låg hemma och sov?).
Men den var väldigt verklig, drömmen. Jag stack mig på en subkutan nål som låg på golvet när jag städade efter en patient med känd smitta, fick panik, vrålade NOLLPROV!!! till kamraterna och avdelningsdoktorn ringde genast ner till infektion för att ge mig antidot.

Skrämmande.

Nå. Nog om det. Mer kaffe står på schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0