Trist

Tråkig dag. Inte kul att vara ledig när alla andra jobbar och är i skolan. Faktiskt nästan lika trist som att jobba när alla andra är lediga.
Värst blir det för Lovis, när inga andra barn finns att få fatt i för en lekstund.

Jag reder mig, och vet att jag kommer reda mig bra nästa år då Lovis kommer vara i skolan en del vardagar då jag är ledig efter helg. Hur nice blir inte det...hihihi!

Men nu ramlar familjen in, en efter en. Och ut igen. *Suck*

De andra har en massa de vill/ska göra, utom jag, som mest känner mig som en skurkärring numera. Eller tvätterska. Eller kokerska.
Mina lediga dagar består allt mer av hushållsarbete känns det som. Vi kommer aldrig i kapp. Det rörs till fortare än jag kan hålla undan. Och mer arbete tillkommer hela tiden. (Takdropp, målning av fäste till solvärme, vägg ska byggas i pannrummet, hästar måste säljas före vintern osv i en aldrig sinande ström av bekymmer och tråkiga måsten.

Suck igen.

Om ni orkade läsa - tack för att ni är min klagomur idag. Nu ska jag snöra på mig joggingskorna och ta en runda. Min stund på dagen. Min, min, min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0