Hej vad det går!

Hydral-spade ska det vara, då händer det grejer!

För er som nu känner osäkerhet vad en hydral-spade kan vara kan jag säga frontlastare på en traktor. Gräver massor - fort.

Hade svalt sista tuggan av middagen och planerade en stillsam promenad i skogen (mina ben vill ingenting idag) när jag hörde en traktor utanför.
För några veckor sedan nämnde jag för min granne med traktor att jag önskade köpa hans tjänster för att få hästarnas vinsskydd utmockat. Idag kom han, utan förvarning men ack så välkommen.

Så nu är det kliniskt rent där, Martin har ställt in alla sina olika tillbehör till fyrhjulingen i detta "nya skjul" och vips såg hela gården städad och prydlig ut.

Någon promenad blev det inte men armarna fick sig lite arbete då inte traktorn kom åt längs kanter osv. Men den halvtimmen var ju betydligt enklare än två dagar med grep...

Så nu var det visst redan kväll (har inspekterat grannens nybygge och hämtat barn på byn också). Varför går våren så fort?
I Kil har en del björkar redan musöron. Termometern i bilen visade  +17 grader när jag åkte och hämtade Linn vid sex-tiden. Nu går det undan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0