Hos bildoktorn

Flexade ut för att hämta Lovis lite tidigare. Tji fick jag, halvvägs hem började en lampa blinka på panelen i bilen.

Bilen har skuttat lite ibland och Martin hade sett en lampa lysa men sedan slockna av sig själv. Men nu blinkade den. Ihärdigt och påkallande.

Utan att flippa ur, ringa och skrika hysteriskt till Martin, körde jag försiktigt till verkstan här i Kil med min lilla bil. Fantastiska människor de där bilmeckarna! Bjöd på kaffe, felsökte och åtgärdade problemet på 20 minuter, utan förbokad tid. Vårdcentralerna har en del att lära, det måste jag säga.....

En ny liten tändspole sitter nu på plats och min bil spinner åter som en katt.

Och jag har växt lite till som människa, jag kan ju själv! (Men Martin får fakturan, någon sorts uppdelning måste vi ju ändå ha mellan manliga och kvinnliga sysslor, total jämlikhet tror jag inte alls på).



Självklart var jag med ute i verkstan. Alltid lär man sig något, som tex att en tändspole till en Golf ser ut precis så här. Nu vet ni också det, utbildningsblogg.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0