Drömtydning

Ibland drömmer jag mardrömmar om mina tänder. Så har det varit i många år. Oftast står jag framför spegeln och drar tandtråd/borstar tänderna/använder tandsticka (lite olika) och så rasar alla tänder ut.

Härom natten var det en ny dröm. Jag stod och borstade tänderna när de plötslig började smälta som sockerbitar som man häller vatten på.

Vaknade skräckslagen förstås, kände efter med både tungan och fingrarna där i mörkret att allt var som det skulle i munnen.

Någon som vet vad sånt här står för?

Jag blir ytterst sällan jagad, ibland tappar jag bort barn och får panik. Men det där med tänderna drömmer jag om såpass ofta att jag börjar fundera på vad det betyder.

(Kan tillägga för den som inte vet att min tandstatus varit u.a. hela livet, inte ett hål och knappt ens tandsten så min nattskräck känns en smula obefoad)

                                                                    Dax för lösgom?

Kommentarer
Postat av: Linda

Drömde också detta för ett tag sedan. Va tvungen att googla nu när du skrev om det. Det jag får fram är att det antingen handlar om att man ska få pengar/bättre ekonomi eller det de flesta skriver att man står inför en förändring i livet.

Man kan ju hoppas på det första ;) Fast förändringar kan ju också vara roliga.

2011-08-25 @ 20:41:59
URL: http://mylifemymove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0