Instruktioner...

Jag ska bli lämnad hemma. Själv med alla barnen. Det har hänt förr! Inget att hetsa upp sig nämnvärt för.

Fast den här gången kanske jag under tiden ska sälja ett hästsläp. Det är nytt (inte släpet i sig men att sälja ett fordon).

Nu har Martin noga skrivit under registreringsbeviset, jag har förvisso förfalskat hans namn då och då vid behov men det har mer gällt dagisansökningar, dagisschema, barnens vaccinationer etc. Att stå framför en köpare och klottra ner Martins namnteckning, mycket likt dessutom!, på ett fordon, känns en smula oseriöst....

Han har vidare satt på frimärke, pekat var köparen ska skriva, lagt fram miljoner med besiktningspapper (sa ju att kärran är gammal) och har instruerat mig i kvittoskrivning.

Som om jag vore blond eller nåt.

Han har ännu inte sagt vart jag ska gömma köpeskillingen vilket måste betyda att jag och barnen förfogar över den hela helgen. Ingen förmögenhet men en kul dag på stan kan det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0