Min dag

Morgon promenad.

En massiv mugg kaffe efter det - själv med tystnaden vid köksbordet.

En tur till banken och möttes av en hög blanketter bara för att jag äntligen insett att mina stora behöver bankkort. Byråkrati stavas det. Det gillar inte jag. Tar således itu med de där lapparna en annan dag. När jag fått nog på riktigt av att minnas att ta ut veckopeng.

Spelade Allan och tänkte köra lite fyrhjuling. Lastade en hel släpkärra med ved men fastnade i geggan på gärdet och lämnade eländet till Martin. Han löste det förstås och gemensamt drog vi in nästan tio kbm ved, skönt.

Sitter nu och myser i soffan. Med mina stora flickor. Skickade upp Martin till grannen som är gräsänkling med ett par öl. Som plåster för att han fick bärga hjulingen, ibland måste man vara snäll också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0