Naturupplevelse på hög nivå

Imorse fick jag syn på något stort och märkligt på den nyslagna åkern. Jag kröp närmare med bilen och fick syn på en vansinnigt vacker kronhjort!

Hade av oklar anledning en laddad mobil i handväskan och knäppte några kort, de blev inte så bra så jag bjuder på en från nätet.

Vi tittade på varandra länge, och vid ett tillfälle var den säkert bara 5-6 meter ifrån mig. Maffigt. Häftigt! Första gången jag ser en i frihet (bara sett på Kolmården), och bara en kilometer ifrån min egen köksdörr!



Den jag såg var mycket kraftigare och med  ståtligare krona på huvudet. 
Trodde det var lösa rykten att vi hade vilda kronhjortar hemma (som smitit från något hägn för många herrans år sedan). Är glad att de lever och frodas och förökar sig, för det är klart det ståtligaste vi har i skogen. Visserligen är älgen större men inte alls lika fin att se på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0