En andra chans

Alla är värda en andra chans. Äntligen tyckte moder natur att jag och Martin också skulle få det.

Många gånger har jag hört att "ni är så energiska, ni får så mycket gjort, bla, bla, bla...". Selektivt seende hos de som säger så tycker jag för vi är väldigt duktiga på att stoppa huvudet under kudden emellanåt.

Det gjorde vi i fredags, när snöslasket borde ha tagits bort. Vi påbörjade fredagsmyset och två glas rött vin och en glögg senare hade vi inte en tanke på vad som borde ha gjorts på utsidan dörren.

Dagen efter hade all sörja frusit till is. Svårt bucklig på sina ställen - livsfarligt spegelblankt och halt på andra. Det har varit stor risk för handleds/benbrott och höftfrakturer när vi förflyttat oss från garage till ytterdörr.

Men!

Till min stora förtjusning har nu allt töat och regnat bort!

Så nästa gång det snöar har vi chansen att göra rätt, från början. Tack för det moder natur.

(Och nu sjunger Jan Malmsjö på hög volym igen på övervåningen . Jul i gamla stan. Inte så bra den inte, men nu kan jag den motvilligt utantill, kallas hjärntvätt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0