Ledig dag

En slö Lovis kom till slut iväg till skolbussen. Allt tog av oklar anledning väldigt lång tid idag.

Jag satte fart och pysslade lite. Sorterade returpapper och samlade returglas och begav mig än en gång till returstationen. En gång är ingen gång men två? Då kan man nästan våga hoppas på en vana!

Lite läskigt bara hur många vinflaskor vi har. Tomma. Det känns inte så mycket bättre att tänka att vi säkert har två-tre års förråd av retur, det är väldigt många ändå.... Får sluta bjuda in grannen, alt bara ha bag-in-box,  hahaha!

Snart kommer Lovis hem från skolan och jag är på så strålande, härligt bubblande julhumör. Tänkte att hon och jag ska testa nya julgodis-recept så får de andra provsmaka fram vilka vi ska göra stora satser av nämare jul.

Anledningen till julstämningen är helt enkelt youtube - sök favorit låten och skruva upp volymen - vips är det jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0