Helg

Den arbetandes lön för en veckas slit. Eller lite mer, jobbat sju av de senaste åtta dagarna. Helt ok arbetspass, absolut men sett kollegor som gått på knä och gjort så gott jag kunnat hos dom.

Blev erbjuden att ta dubbelpass ikväll men är för mosig i huvudet för att våga mig på det. Pratade en kort stund med en kompis på arbetstid - och hade totalt glömt bort mer än hälften av samtalet när jag kom hem. Ringde upp och skämdes. Första gången jag har haft minnesluckor spik nykter, mitt på dagen.

Känns så där kan jag säga. Farligt.

Men nu har vi gemensamt lagat och ätit middag. Gemensamt plockat undan. Haft läkande skrattanfall och verkligen pratat med varandra kors och tvärs över bordet.
Nu tar jag familjehelg och det är värt allt just nu. Precis allt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch det är inte bra det här med att vi ska gå på knä och behöva gråta...



Hoppas du får en toppen helg med familjen! Vi lär ses i veckan! Kramkram

2011-02-18 @ 22:53:05
URL: http://mylifemymove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0