Att använda sig av det som bjuds

Jag var gråtfärdig efter promenaden idag. Så vansinnigt halt! Var vid fem tillfällen så nära att halka omkull men klarade mig.

Barnen däremot jublar över det faktum att vi har isbana utanför. De har spark-rally, det går undan kan jag lova!

 
Inte vår men vi har en gammal trotjänare. Vi tror att den var Gustavs (Martins gammelfarfars) men vi vet inte säkert.
Den stod hursomhelst på rännet, ingen (dvs svärföräldrarna) gjorde anspråk på den så vi har helt enkelt gjort den till vår.
Och den har nu snart hållt i tre säsonger av rally och daglig vinteranvändning. För att komma igång för säsongen behöver den bara dras ett par gånger fram och tillbaka på stallgångens skrövliga betongyta, sen går den! Det var kvalité förr på grejerna för jag tror den håller många säsonger till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0