Bara bra saker...

En sväng till IKEA.

Köpte i hemlighet ett skrivbord till mellandottern som åkte slalom med kompisar. Martin och jag bar ut det gamla och hann till och med montera det nya innan hon kom hem. Kommenderade upp henne på rummet med bestämd röst, (Gå upp bums med dina grejer, typ), sen haglade plus-poängen in till mamman =)

Fick med mig lite fler glas, vi är duktiga på att slå sönde sådana här, särskilt i hanteringen i diskmaskinen. Men nu är det förrådet påfyllt för ett tag.

Vidare for vi till leksaksaffären, köpte billig månsand. Roligt även för vuxna *harkel*.



Martin köpte nytt strykjärn  el-affären, det har han önskat sig länge. Flera gånger frågade han vilket jag ville ha. Vadå jag? Jag stryker i princip aldrig, det är han som sköter sånt. Bryr mig inte ett dugg om vad vi har för strykjärn, vet bara att vårt gamla ibland spottar ut lortvatten som ger bestående fläckar och det fattar ju jag med att vi måste byta.
Men jag tog ett med piffig färg, det var min enda åsikt....



Sen har vi haft en härlig promenad i solen, lite mysfika med vänner och ska nu mysa vidare av det som återstår av söndagen.

Nästa vecka är det jobb-flytt. Behöver nog all energi jag kan få tills dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0