Gammalt uttryck

När jag var yngre hade jag en kompis som alltid sa "Imorgon ska vi sova tills solen skiner oss i rumpan!"

Det gjorde Lovis i morse, bokstavligt. Jag var först vaken vid halv åtta och funderade på att kliva ur sängen men tyckte att jag kunde få slumra lite till....

Vaknade fören stund sen och rusade ur sängen. Kikade in på Lovis rum och där låg hon, sömning i ögonen.
Solen flödade in genom fönstret.

- Oj, vad vi har sovit länge!, utbrast jag.

- Mmm, jag har väntat på dig jag, säger Lovis nästan lite som för att släta över vår extrema sovmorgon och sjuva skulden på mig.

Och vi som var tvungna att börja vända tillbaka inför dagisstart! Sista chansen ikväll att hamna i ordning, imorgon har vi lite sovmorgon men jag måste nog ställa klockan ändå......

Kommentarer
Postat av: K

Najs med sovmorgon. Me like a lot.

2011-01-11 @ 20:53:10
URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0