Nytt ord!

Kom ihåg vart ni hörde det först, vem som uppfann det!

Martin höll på att bryta ihop härom dagen när jag talade om för honom att han var en Kombi-amatör.

Det är nämligen så, att jag som haft Golf i evigheter, har upptäckt att halvkombi/kombi bilar måste ha defrosten i bakrutan på, hela vintern. Varje åktur. Annars isar hela bakrutan igen av snörök och annat som skvätter upp. (Det här kom jag ju på för några år sedan men jag trodde faktiskt att alla gjorde som jag).

Blir så irriterad när jag tar Martins bil och bakluckan väger 15 kg. Antingen måsta jag skrapa rutan (efter att ha skottat av den) eller tina upp den i ett par timmar med de där värmeslingorna i rutan (och jag åker sällan så länge).

Sitter på väg till jobbet och ser den ena nerisade bakluckan efter den andra och skrattar och nynnar tyst för mig själv. Kombi-amatör, kombi-amatör....
Själv har jag givetvis alltid en snö och is-fri bakruta. Och jag är så nöjd med det. Ja, jag är jätteknäpp. Men jag har roligt och man ska vara stolt över sig själv, eller hur?

Så på med defrosten i bakrutan allihop och sjung med mig på vägarna när ni kör ikapp en.... Kombi-amatör!



Den här bilägaren saknar nog kupévärmare med....


Kommentarer
Postat av: Madelene

Michael och hans farmor höll på att skratta ihjäl sig när jag använde ordet skjuva (stavning?) för det ordet fanns ju inte...synd för dom att det fanns med i ordlistan när jag kollade!!! Mohahahaha!

2011-01-10 @ 21:02:07
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0