Själv är bäste dräng....

Hmm... Fast lite överraskande den här gången, det lovar jag.

Min höft råkade ju ut för något igår, oklart vad, exakt, men ont gjorde det. Idag har den hört av sig, höften, högljutt i vissa (läs många) lägen, vilket jag självklart har tolkat som att jag sträckte några muskler och ledband igår.

Innan jag drog till skogs förrut för att plocka kantareller, glömde jag bort min höft och skulle leta i handskfacket på bilen. Slängde mig lite vårdslöst över till andra sätet....

Då kom skriket som inte kom igår.

Knak, brak, gnissel och klick.

Så var höften som vanligt igen!

Egenhändigt reponerad, utan bedövning, utan hjälp. Nu är jag lite öm (dagens underdrift kanske) men ontet är borta.

Och lite kantareller kom hem också! De som säger att det är gott om dem ute i skogen är lögnare. Två timmar och dryga litern är dåliga resultat. Men gott var det med lite smörstekta till middagen.
Och även om jag gick långa sträckor utan en svamp i sikte var det en fantastisk eftermiddag att njuta av/i vår natur!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gött att höften är bra igen =)

Mycket bättre när man kan "laga" sig själv utan att farbror doktorn ska lägga sig i!

2011-07-11 @ 20:41:59
URL: http://mylifemymove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0