Små äventyr

Kusten får vänta pga ostadigt väder.

Igår turistade vi i Sunne. Där var det också en smula ostadigt, när vi kom upp på Tossebergsklätten kom värsta åsk-ovädret in. Vi blev inte långrandiga kan jag väl säga men visst var utsikten fantastisk!

Senare drog vi ner till samhället och åt en svindyr men mycket god lunch på en strandrestaurang.

Efter dett Rottneros park. Och där mina kära vänner hände det ofattbara. Jag fick fatt på mina drömmars pion! Det stod minsann en äkta trädgårdsmästare där och sålde små bebisar! Jag har letat överallt och inte fått fatt på den.

Maxima festiva, 150 kronor och jag var lycklig som en unge på julafton när jag bar runt min skyddsling i starkt solsken och svettades nästan bort i mina jeans. Vädret vände. Men som sagt - lycklig.



Lycklig var även den här krabaten. Det är dyrt att gå in på Rottneros (tycker jag som är van att man kan knalla ut och in på Mariebergskogen alldeles gratis) men det finns sannerligen ytor för barnen att röja på!



Och jag har huvudet fullt av inspiration. Igår, med en vinflaska på bordet i glada vänners lag, la jag upp en skiss för en park på mina 4 ha åker utanför. Lika stursk är jag inte idag, men jag ska väl gräva ner pionen, hahaha!



Vackert, vackert, vackert!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0