Morgon-funderingar

Det är en dyr vårvinter. Längtar så ut att få gräva och plantera vilket inte alls går så jag planerar..... Med hjälp av internet, trädgårdsforum etc har jag nu bestämt mig att det är dax för fler magnolior.

Kom plötslig på att jag har hela "innergården" uppe vid uthuset att plantera dessa skönheter på, kan säkert lura dom att de bor på en betydligt mildare växtzon än det faktiskt är.....


(Messel)
Helt underbar men egentligen inte alls härdig hos mig. Testa?


(Merrill)
Kanske. Färgen är fin fast blommorna ser inte ut som jag vill ha dom, men det är härdig.


(Magnolia kobus)

Den här ska absolut inhandlas, härdig zon 3 och kan bli 10 meter!


Kommentarer
Postat av: Sandra Kedemark

Hejsan! Jag har ett tips - magnolia stellata "Royal Star" trivdes här hos mig i en varm zon 3. Den blommade första våren och tålde förra vintern iaf. Men den dukade under för en råbock som fejade hornen på den och slet av det mesta av barken :-(

Annars var den fin och tålig.. Zon 3(4) brukar anges för den.. Var billig (Bauhaus) också. Kram!

2011-03-08 @ 10:27:51
Postat av: Sandra igen

By the way - vart handlar du på nätet? Blev lite shoppingsugen.. :-)

2011-03-08 @ 10:29:19
Postat av: Maria

Den har jag redan =) Mycket fin!

http://hortogreen.com/

Där har vi handlat grannen och jag ibland, längst ner på sidan klickar man sig fram till katalogen.



2011-03-08 @ 18:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0