Sjukling

Halv tio hörde jag Lovis hosta och snörvla i sin säng.

Halv elva lät hon riktigt risig, hostan skrällde genom rummen. Då ringde jag jobbet så de hade chans att få fatt på någon.

Halv tolv hämtade jag in Liten till min säng. Vi myste ner oss bland täcken och kuddar och Figaro blev nästan galen av lycka. Tog liten stund innan jag kunde förmå honom att lägga sig bredvid mig istället för på Lovis (han är faktiskt ganska tung!)

Vi sov riktigt gott sen. Lovis är feberfri men blek. Och snorig, hjälp vad snor det är!

I eftermiddag är det möte på jobbet. Jag vet inte hur jag ska lösa det, kanske får hon följa med. Någon som vet om landstingets datorer tillåter spel på Bolibompa-sidora? Någon som kollat, hahahaha!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0