Söndag

En härlig arbetskväll igår, lagom med pyssel, inte en minuts stress. Så ska det alltid vara!
Hoppas kvällen ikväll blir likadan, det behöver vi.

Martin har plötsligt, och helt mot förmodan, börjat bygga på min spalje! Halleluja! Ska knäppa något kort när den är klar. Jag har grävt ner plintarna själv och sedan bara väntat på bygghjälpen. Gräva kan jag men umgänge med bräda, spik och såg - det fungerar liksom inte alls.
Men nu är det på gång, och jag har inte tjatat nånting, (bara tittat på plintarna med hundögon och mumlat att det nog blir fint den dagen det blir klart, och endast om M varit i närheten då...)

Så jag hinner kanske hantlanga lite innan jobbet, ibland är jag bra på att göra som jag blir tillsagd, det beror helt på vad det gäller. Och nu gäller det min idé och för att få den förverkligad gäller det att vara tjänstvillig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0