En vanlig dag

111111

Dagens datum. Uppmärksammat till max. Varför det? Ovanligt, absolut once in lifetime, men jag tror inte den här dagen kommer stå i historieböckerna av den anledningen. Har inte läst nyheterna men inget annat av stor vikt har väl hänt än idag, för på nyheterna i radio var det ont om katastrofer (tack och lov!).

För mig är det en vanlig dag. Ledig men har tvättat och städat.

För Lovis blir den dock lite mer speciell - Disco premiär!

Åh, det pirrar i den lillas mage alldeles förfärligt och klockan vill aldrig bli 18.00 så hon får bege sig till skolans matsal där sexorna ordnar dans ikväll.

Stort det här med att gå på disco, med egna pengar i fickan, köpa godis och se på när alla springer runt (sannolikt kommer Lovis också springa runt, jag tror inte på dans...), själv, utan storasystrar eller mamma och pappa. Hon har förstås trygghet i att Linns kompis finns på plats och har lovat hjälpa henne om någon händer.

Sött!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Åh jag håller med! Känns tramsigt att så många ska gifta sig på denna speciella dag, vad blir speciellt med det då??? Äh, jag kanske bara är bitter för att M inte gått ner på knä än... ;)

2011-11-13 @ 13:48:47
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0