Bunkrar upp...

Tja, smöret är slut överallt. Funderar på att göra eget då det finns gott om grädde i butiken. "Råvarubrist" klingar en aning märkligt i mina öron. Lärde mig redan på lågstadiet att grädde blir smör....

Utifall att det är fler matvaror som tar slut fyller jag frysen. Med svamp. Har haft en underbar tur i skogen, hade för liten korg! Totalt blev det 1,6 kg förvällt och klart. På 2 timmar, tjoho!

Mest gula kantareller blev det, prioriterade att få plats med dom i korgen. Trattisarna hinner jag med - den säsongen har ju nyss börjat. Och så stora de är redan! Som parasoller.

Imorgon ska jag ut igen.

Synd bara att jag inte kan smörsteka dom =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0