Ensamna hemma

Martin är i Göteborg och här hemma huserar vi i full frihet.

Julia och jag frossade i oss hennes nya favorit Ceasarsallad till middag och Lovis blev överlycklig över blodpuddingen.

Linn har flyttat till farmor och farfar ett par dagar. Hennes rum är urblåst och ska fixas till under helgen, av just farmor och farfar. En bra födelsedagspresent tycker jag!
(Jag fyller också år snart och börjar fundera på vilket hörn jag ska skicka in makeover-teamet till....., nejdå Linn är väl unnad att bli av med den tapet hon valde som femåring. Hjärtan på rosa bakgrund är kanske inte så kul.)

Mitt i all frid tvättar jag allt till Linns rum. Kuddar, innertäcke, sängkappa.... Tar aldrig slut. Men det känns ju skojigare att lägga tillbaka allt rent och fint.

Ikväll ska vi kika på Robinson och vräka oss i soffan, min största och jag. Blir ju väldigt gott om plats, haha!

Och så det vanliga pirret i magen inför morgonen. Jag har ingen som helst rutin att ta kidsen till skolan/fritids. Frågor som:

Hur lång tid behöver vi?

Ska jag dricka kaffe hemma?

Tänk om vi försover oss?

Jag är en sanslös vanemänniska, det skiljer max tre minuter på tiden jag går ut till bilen när jag jobbar dag. Imorgon blir det en stort hål i flexkontot men kollegorna är förberedda.

De där tre minuterna blir nog en och en halv timme.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0