Ingen snabbmat...


Drog till skogs och trotsade ösregnet. Fick stanna ute längre än jag tänk för den skogen jag for till först innehöll bara gula (!) kantareller. Och det var gott om dem så jag var ju tvungen att stanna där ett slag...

Så efter två timmars plockande i två olika skogar, en timmes rensande och en timmes slaveri med hackande etc i köket är nu soppan äntligen klar. Doftar och smakar ljuvligt!
Har öst i två burkar för matlådor till mig och har massor kvar till rent frosseri till middag.



Jag är nöjd med dagens skörd. Förutom den stora soppgrytan blev det fyra rejäla påsar till frysen som kan förgylla våra lördagsmiddagar i vinter. Till älgbiffarna. Mmmm....

Och mer ska det bli, i frysen då. Nu har svampdjävulen fått klorna i mig och jag ser redan fram emot nästa tur till skogens stora skafferi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0