Apropå kakor och fester....

Kom ihåg en lite rolig händelse från en fest vi hade för några år sedan. Jag hade bakat kladdiga chokladmuffins till kaffet och förvarade dem i kylen i köket.
På kvällen bad jag Martin gå in och hämta dom, det var dax för lite fika.
 
En stund senare undrade jag var kakorna var. De hade inte anlänt till fikabordet och låg inte i kylen heller. Martin hävdade bestämt att han minsann hade hämtat dom men var sen en smula osäker på var han lagt dom.
 
Vi letade ett tag men gav upp. Det var så mörkt utomhus att det inte gick att se handen framför sig ens.
 
Dagen därpå fann jag dom. De låg på brunnslocket. Martin hade stannat till där en stund och småpratat med någon och lagt påsarna där.
Vi fick god kaka till påtåren dagen efter ialla fall och det gick ju bra det med!
 
Nu ska jag snart bära kakorna till rätt plats på en gång, medan det är ljust ute.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0