Den perfekta julen

Lovis har begett sig till skolan och jag är ledig. Nu är dagarna här när jag ska skapa den perfekta julen.
 
Imorse när jag vaknade kom jag på hur det skulle gå till.
 
Med lugn och ro.
 
Tänkte efter vad som verkligen är viktigt att göra och kom fram till följande:
 
Slå in och märka upp fem julklappar.
*Handla
*Koka en omgång knäck
*Åka till mormor med en låda hemgjort godis
*Klä julgranen
(Känns överkomligt, har gott om tid till allt detta)
 
Sorterade sen vad som kanske är bra att göra oavsett högtid:
 
*Damma
*Dammsuga
*Torka golv
(Nödvändigt om inte hela familjen ska få astma närmaste veckan, städningen har fått stå tillbaka ett tag)
 
Och vad jag faktiskt kan strunta i helt och hållet:
 
* Storstäda i varje skrymsle och vrå.
 
För vem bryr sig - egentligen? Inte mina gäster på julafton ialla fall.
 
Och för att få till den perfekta julen planerar jag vidare:
 
*Värma glögg ofta och se till att Lovis äter apelsiner ofta - då luktar det jul.
*Tända massor av ljus så fort skymningen kommer.
*Spela julmusik tills vi kräks på eländet.
*Och umgås!
Med varandra, med släken, med vänner.
 
Medan huset är tomt ska jag passa på med att få undan klapparna. Ännu vet ingen vad de ska få, riktigt roligt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0