Farmors dag

Alla hjärtans dag idag.

Inget vi fäster så stor vikt vid - Martin har farit till Norge och själv jobbar jag kvällen. Urmysigt.

I övrigt tycker jag den här dagen är ganska onödig, en importerad dag för att köpmännen ska sälja blommor och choklad.

Däremot är det min farmors födelsedag idag. 82 skulle hon ha blivit om hon fått leva. Vilket hon tyvärr inte fick och jag saknar henne mycket.
Att hon dessutom gick bort oväntat och att jag fick dödsbudet från Örebro (och gjorde en sjuksköterska förtvivlad genom att skrika och slänga luren till Martin) gör inte saken bättre. Vi hann inte avsluta, min farmor och jag.



Sista bilden på farmor, tagen i september 2005. I November var hon borta. Åh vad små mina flickor var då!

Kommentarer
Postat av: K

:( Åh!

2012-02-14 @ 12:50:35
URL: http://spokmamman.blogspot.com
Postat av: Gubben

Elly var en speciell kvinna, som alla kvinnor.

Men jag saknar henne också.

Likaså skanar jag då och då min farmor och farfar samt din morfar, Gunnar.

Det är så i livet, man blir aldrig riktigt "klar" med en själ.

Det är jobbigt i bland, och då får vi kramas och minnas det roliga och det jobbiga.

Kram Gubben din

2012-02-14 @ 19:30:57
Postat av: Gubben

"saknar" ska det vara

2012-02-14 @ 19:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0