Kylslaget

Det drar från något väderstreck (är urdålig på vilket) men när vinden ligger på från detta speciella håll blir det kallt här hemma.

Har bara 18 grader i köket vilket är på tok för lite för en fryslort som mig.

Dessutom måste jag på något vis ta mig ut och in på logen. Där ska ag lyckas ta mig in i husvagnen och i mörker leta upp vattenkokaren.
Den vi hade här inne sa utan förvarning bara upp sig igår. Och visst går det att koka vatten på spisen men det känns en smula ovant att passa en gryta bara för att få sig en kaffekopp.

Så nu ska jag bege mig ut i kylan, sedan tar jag en tur enom huset med dammsugaren, den blåser ut massor av varmluft + att man på köpet blir varm i kroppen av att vara nogrann under sångar och soffor...

 
Så här ser den ut, den som tomten kom med i julas! Multifunktion, går att ha som värmefläkt =)

Kommentarer
Postat av: Madelene

Usch ja...när jag kom till salongen så hade värmesystemet där fryst sönder under helgen men efter lite diskussioner med chefen fik vi stänga och gå hem. Det går inte att stå och jobba i 15 grader och stackars kunder som ska sitta där med blött hår...

2012-02-06 @ 16:43:14
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0