Möte med myndigheten

Onödigt att vara rädd för våra myndigheter!

Har pratar med en supertrevlig man på jordbruksverket och fick hur mycket information som helst. Det där med att ha ett par grisar gående för eget bruk var inga större bekymmer.

Ett stycke produktionsnummer (vilket verkar vara den krångligaste blanketten för en karta måste bifogas) och en liten stalljournal för en kostnad av 80 kronor ska införskaffas - sen är det bara att köra!

Och när jag ändå är igång kan jag rapportera innehav av fjäderfä, inte nödvändigt men å andra sidan gratis. Så kan jag kalla mig höns och gris-farmare sen. Låter väl tjusigt?

Det här kommer bli en mycket spännande vår, åh, vad roligt barnen kommer tycka att det här är!

Om två dagar kommer alla blanketter i brevlådan, jag är verkligen på gång redan.

Kommentarer
Postat av: J

ASDFGHJKLÖÄ MAMMA JAG ÄLSKAR DIIIG!!!!!!!!

2012-02-09 @ 16:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0