Söndag

Lite kallar idag, några få minusgrade. I stället vindstilla och samma stora, underbara sol som lyste igår.

Underbart!

Igår städade jag lite allmänt ute på gården "Det som gömms i snö..." ni vet. Pulkor, rester från nyårsfyrverkerierna, snowracers... Nu ser det prydligt ut.

Hann även med att tukta häcken nedanför altanen. Lovis grejade runt benen på mig och gjorde fågelbon så vi kan få fågelungar i vår. Lite osäkert om någon fågel vill häcka på marken precis nedanför vår altan men hon hade roligt medan hon inredde med gräs och grenar vilket är huvudsaken!

Det gick också att elda lite gräs! Vilken lycka för någon som jag som har en liten pyromangen gömd.

Idag ska jag röja ur i rabatter, hänga upp de vita fågelholkarna som jag gjorde förra året - nu börjar snart fåglarna leta bo och tänk om någon pippi väljer mina stylade bon!

I eftermiddag kommer maken hem, Lovis ska på kalas, Linn ska till en kompis.. Den här dagen flyger nog fram den precis som alla andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0