Pinsamheter mm

Men det är ju bra när man ser dom själv - först.

Jag ger inte upp - 2012 ska bli det stora Ordning Och Reda Året hr hemma. Jag mäter och planerar för hyllsystem mm. Men dom tar bra betalt de som patenterat smarta garderobslösningar....

Fram tills jag har råd att investera så sorterar jag. Möblerar i hyllor och slänger. Idag öppnade jag ett skåp i tvättstugan.

Jahaja. Värktabletter som gick ut 2005. En antibiotikakur som aldrig åts upp. Stesolid till en hund som inte bott här på fem år, antibiotika-salva utskrivet till katten för sju år sedan (jo, hon är bättre!).

På jobbet är datummärkningen på alla piller mycket noga kontrollerat.

Här hemma har jag visst glömt allt jag lärt. Suck. Men nu har jag lärt mig det där med inlämning (ni minns väl att jag lämnade kläder på återvinningsstationen för några månader sen?!), så de dammiga pillren är nu ett minne blott.

Nästa pinsamhet var vår micro. Jag lovar att ingen har varit nära den med en trasa på mycket, mycket länge. Men nu skiner den som ett stomatol-leende.

Just nu önskar jag mig en stor container. Jag vill röja ur, röja bort och en gång för alla göra mig av med de där bra att ha grejorna som beviserligen aldrig behövs. För de står där de står - ivägen.

Mitt (mar)drömsprojekt är garaget. Ska ta itu med det till våren. Och om Martin inte hjälper till kommer han förlora många prylar - jag kommer vara skoningslös!

Tror ni det går att göra det här:




Till det här?



Nej det tror inte jag heller men jag ska banne mig försöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0