Det tar form

Har en fantastisk ledig dag. Inga måsten men saker blir gjorda - i sin egen takt.
 
När jag målade fönster vandrade tankarna och hamnade i vinkällaren. Tänkte att det vore fint med små skyltar på vinställen. Hur skulle jag göra dom?
Tänkte länge. Tittade efter lämpligt material. Tänkte mer. Och tänkte rätt.
 
Man måste faktiskt inte göra allt själv. Även om man kan. Så nu har jag beställt fina, svarta skyltar med vit text. Tänkte visa bild men den sidan vägrade att låta användaren spara ner någonting.
Men dom är fina - ni får tro mig.
 
När ändå tanken var nere i vinkällaren provmålade jag en vägg vit med färg som blev kvar när vi fixade stallet. Det blev fint. Så fint att det ska köpas mer färg. En till törs jag måla, de andra är fuktiga och jag tror inte att resultatet blir så lysande på sikt.
 
Nu behöver vi snart hitta en dörr som kan låsas så vi kan flytta in på riktigt. Det är jätteroligt att få en vinkällare! En dröm som faktiskt går att uppnå.
 
Blogg-appen fungerar fortfarande inte så det här med att få in kort i bloggen är återigen ett problem.  Men det kommer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0