Hemma igen

Bilresan hem kändes lång. Men väl hemma blev jag på gott humör igen.
 
Snabbt i med lite mat och sedan iväg ut i skogen. Oj så mycket svamp det finns! Julia har goda utsikter att drabbas av svamp-djävulen hon med. Hon plockade som attan under den förhållandevis korta stund vi var ute och så ville hon ner och sälja. Hon vill bli rik. Bara trattkantarellerna kommer så ska det väl gå att ordna! Igår blev det inte ens en hundralapp. Men det blir mer i oktober om vädret fortsätter så här.
 
Det var en mulen kväll igår men varm och skön, så efter svampförsäljningen tog jag ett litet röj i trädgården. Planerar att fortsätta efter kaffet. Det växer sanslöst bra av den här regniga men ganska varma sommar.
 
Avslutade kvällen med kantarellfrossa och en väldigt bra film i soffan. Sen har jag sovit som en gud i den egna sängen och av Lovis hör jag ingenting än heller. Idag tar nog stora delar av familjen sovmorgon i ¨sina stora sängar.
 
Ha det gott där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0