Oväntat fynd

Renovera fönster är det tråkigigaste och mest själadödande som finns. Hamnar i samma fack som plocka ur diskmaskinen och sortera tvätt.
 
Emellertid är jag så illa tvungen att göra en ren och skär första hjälpen på en del fönster. Två hade redan dött och är därför bytta.
 
För att kunna måla i det rådande vädret (svensk sommar går inte att lita på) skulle de sämsta rutorna få sitta i bågarna istället för de som trots allt går att rädda. I väntan på det momentet (att byta båge) stor två fönster lutade mot ett träd.
Nu visade det sig att det ena av dessa var bättre än det jag trodde var bra (hängde ni med där?) och bars upp på logen för skrapning och målning.
 
Drog bort en stor, lös färgflaga och:
 
Tada!
Där hade en hel familj med rödmyror flyttat in!
 
Jag vet att en av mina läsare är rent fobisk mot myror och har till henne glädjade besked:
 
De jag inte dödade med skrap-kniven dränkte jag i träolja. Så det finns inte en levande själ (? har de sån?) kvar.
 
 
Hur de där små kom på att de skulle bo under gammal färg är en gåta för mig. Och känns lite äckligt.

Kommentarer
Postat av: K

Well done my dear...well done!!!

2012-07-03 @ 21:00:34
URL: http://Http://spokmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0