Pyntar

Jag som älskar jul gillar inte almanackan i år. Blir ju blåst på en hel veckas adventstid! Så idag drog jag igång.

Vill hissa adventsstjärnorna. Lyser den inte behöver man bara byta en lampa, mycket tidssparande och mycket mindre svordomar.

Vill därefter dissa "tjuvar" som det inte får plats två kontakter med transformator på. Med tanke på vad stora och klumpiga tjuvarna är nu för tiden kan de väl för i h-vete ha lite mellanrum emellan uttagen? Så trots att jag åkte till affären och köpte timers och elprylar för en femhundring kan jag ändå inte få allt att lysa som jag vill. Svordom.

Sju fönster är klara och jag ska fixa ett till, sen är det nog för idag. Har stoppat i kontakterna på uteslingorna också så om det blir spänningsfall på elnätet i eftermiddag vet ni att det lyser i min trädgård!

Sänder med en bild som på ett fint sätt visar det gröna gräset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0