Förbannade telefonförsäljare!

Jag är så trött på telefonförsäljare. Var eviga dag ringer dom. Från olika nummer och ibland står ingenting så jag svarar.
De vill pracka på mig allt. ALLT!
Jag vet vad ni tänker:
- NIX! En underbar lösning. Jovisst, för alla som inte har momsredovisning.


Idag var det toapapper, tvål och tvättmedel. Jag förklarade för tusende gången att jag inte kan dra av sånt då vi bara har skog. Vi har inga personalutrymmen etc.

-Jag kan inte handla av dig, jag har ingen ingående moms i år.
- Du kan alltid dra av.
- Nej, jag har ingen ingående moms i år.
- Du har väl pengar på ett skogskonto? Då kan du plocka ut där och dra av momsen.
- Ärligt talat, vad har du med summan på mitt skogskonto att göra? (Började surna till)
- Åh, ingenting, men då kan du dra av.
- Jaha du, men jag kan inte dra av dina produkter i alla fall.
- Jo, det kan du, vi skriver rengöringsmedel. Då kan du hävda att du tvättar maskiner eller tvättar arbetskläder.
- Du uppmuntrar mig till skattefusk?
*Tystnad*
- Jag tycker att du som småskalig företagare ska göra så många avdrag du kan, tänk på företagsjättarna, de gör avdrag för allt! Ni bönder sliter och betalar på tok för mycket moms! Jag tycker ni kan få den lättnaden att tvätta och städa med momsfria produkter.

Idiot. Han fick mig på utomordenligt dåligt humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0