Tidsbyte

Jag gillar inte det här med att ställa om klockan, kanske mycket för att jag inte ens begriper varför vi håller på med eländet.
Om det har med ljuset att göra - varför inte bara flytta klockan en halvtimme ett år och sen låta det vara så för all evighet?
Så går det väl jämt upp i slutänden?
Varför ska det vara så ljust på morgonen vintertid? De flesta ska ändå upp till skola och jobb och hinner inte bry sig om det ändå medan ett par ljusa minuter på eftermiddan skulle göra gott för många. Men vad vet jag om sånt, är blott en enkel människa.

Nu kan det ju tyckas att vi har tur den här helgen som får en extra timme. Inte minst de som jobbade kväll igår och dag idag som fick sova lite längre. Nattjobbarna avskyr det här dygnet. Jag vet det för jag har jobbat natt i tidsomställning och den är jävulskt lång.

Jag trodde att min helg skulle bli som vanligt men jag inser redan nu att jag kommer vara väldigt trött ikväll. Min kropp kommer ju tro att den jobbar till 23 och inte får landa i sköna sängen förrän halv tolv-tolv snåret.
Den här förmiddagen har varit väldigt lång, jag får ingen ordning på mitt ätande och jag är rastlös. Borde ju sätta mig i bilen men det är en timme kvar tills jag ska åka.

Nä, det här gillar jag inte, tar minst en vecka innan jag ställt om mig till det nya och så är det både vår och höst. Vansinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0