Titlar mm

Ser en likhet i min hjärna när det kommer till att komma ihåg saker. Skådespelare och viner är nästan omöjligt att få att fastna.

Visst, storheter som Di Nero och Amarone går ju bra. Ripasso och Mel Gibson. Duvenkrok och Lassgård. Men alla de där fantastiska skådespelarna som gör biroller flyger genast bort.

För det är många goda viner som stått på bordet som aldrig kommer igen för att jag har en omfattande stor oförmåga att lägga dom på minnet. Precis som han i... vad heter filmen... Notting Hill! Den inneboende som röker i cyklopen är ju bäst i hela filmen men inte kommer jag ihåg vad han heter för det.

Annars har jag ett bra minne, tror jag. Visst har mitt sifferminne blivit lite sämre efter att alla vänners telefonnummer ligger inlagda i telefonens minne och aldrig behöver upprepas. Men i övrigt har jag rätt bra koll.

Har ni tips hur jag ska komma ihåg skådespelare och viner får ni gärna tipsa!


Kommentarer
Postat av: Linda

Gott vin fotar och sparar i iphonen ( flaskan, inte själva vinet)

2012-10-29 @ 23:24:17
URL: http://mylifemymove.blogspot.com
Postat av: Madelene

Vitt vin som är supergott !Schloss Vollrads! (för övrigt ett av Adam Alsings favoriter som lite kuriosa)

2012-10-31 @ 21:31:51
URL: http://maddy81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0