Långledig

Tre ledig med förlängning fick det bli. Missat att fritids var stängt på måndag vilket fick leda till ett blixt-uttag av en semesterdag. Således ledig i fyra dagar, det går bra!

Imorgon eftermiddag drar hela familjen iväg till Göteborgstrakterna. Och ett besök till Ullared.

Jag har aldrig varit där. I Ullared alltså. Sett eländet på TV och nästan gråtit över hur folk uppför sig. Köpa schampo, tvål, bakplåtspapper och strumpor för ett helt liv på en gång? Varför?

Men nu är jag övertalad till detta av två stycken döttrar och ett stycke vän så jag får bita ihop och kliva över tröskeln till vansinnet. Ångrar att jag inte lånade med mig en blodtrycks-tablett eller två från jobbet, jag har svårt för folk som står i vägen, uppför sig udda samt köer. Tror det blir mycket av allt på en gång på lördag.

Pga platsbrist måste vi åka i två bilar vilket på sätt och vis känns rätt bra. Jag kan fly när jag vill så kan de shopping-galna stanna så länge de vill!

Nå, jag tänker ta med en flaska champagne så jag kan fira min (ev) överlevnad på kvällen. Det kommer jag vara värd. Det vet jag redan nu.

Nu blir det en stilla hemmakväll. Martin är på veckans andra föräldramöte, jag har redan gjort mitt. (Satt med sprängande huvudvärk och fick höra om alla gymnasieskolor, poäng och ansökningsdatum, höll mig för skratt), så långdusch, soffmys och levande ljus står på programmet närmaste timmarna. Varva ner, varva ur och njuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0