Tjejkvällen

Tjejkväll igår med Barbara-gänget. Vi sju som ses fyra ggr per år.
Den hemliga aktiviteten i går var att prova drejning, gjorde ett hastigt inlägg om det igår i bilen. Det var inte lätt! Har större förståelse nu varför hantverk är så dyrt....

Men vi fick till ett varsitt alster som vi blev nöjda med allihop, jag tycker att vi var jätteduktiga! Ska bli roligt att få skålen om ett par veckor när de bränt och glaserat godsen åt oss, då ser det nog ännu bättre ut.

Efter kladd och klet blev det cocktail-middag i finklänning. Bling och champagne. Skratt och allmänt trevligt.

Då skulle vi ut i bilen igen! Två aktiviteter har vi aldrig haft förr.
En tur till Karlstad och se genrepet med Sauk! Jättekul! Pyntade och fina var vi ju redan så vi gled runt med stil i lokalerna.

Sen blev det krogen. Jag är färdig med det. Totalt. Man hör knappt vad någon säger, spriten är dyr, man tappar bort sina vänner och pratar man med någon okänd är den ena knäppare än den andre Och en hemsk köttmarknad blir förtvivlad över alla korta kjolar (obefintliga i bland) och djupa urringningar. Om Martin lämnar mig får det bli kontaktannons via nätet.

Smet ut och tog mig en kebab. Gott! Och när den låg i magen kom allt chauffören ut, lika nöjd som jag.

Nu ska det kureras lite innan kvällsjobb. Anar att jag kommer vara väldigt trött imorgon bitti.

Men det är det värt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0