Det var då själva fan!

Förlåt kraftuttrycket men en viss bitterhet ligger bakom.

Rökstoppet håller i sig och jag sväller, sväller och sväller.

Försöker verkligen att röra på mig mer och mer men det hjälper inte! Fluffet sprider sig i rasande fart.

Jag har inte råd med en helt ny garderob. Snart finns inget kvar i byxväg för mig att klä mig i på morgonen.

Så igår startade kriget mot rökstopps-kilon. Noll kolhydrat. Fem km PW med handledsvikter efter jobbet (brukar inte orka på eftermiddagarna men nu får det bli så).

Idag cyklade jag totalt två mil för att få hem tvättmedel, nu njuter jag av en brunch för väl utförd morgon motion.

"Man går inte upp så mycket i vikt när man slutar röka" - största myten?

Visst har jag ätit mer men inte i förhållande till viktökningen. Inte på långa vägar.
Min metabolism är helt vilse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0