Förkylning

Liten är hemma idag. Jag steg upp i vanlig ordning men innan jag hade börjat sminka mig tog jag beslutet att vara hemma med henne. Igår trodde hon att hon skulle orka vara i skolan några timmar och M skulle då hämta henne så hon slapp fritids. Han hade en del han var tvungen att göra under förmiddagen.
Den halvtimmen jag var uppe i morse hörde jag henne vara uppe två gånger, snytning och hostningar.
Tassade in till henne och hon lät inte rolig, ont i örat också. Så jag ringde jobbet, klädde av mig och tog Liten med till min säng. Hon sov till 9.15, högst ovanligt.

Nu ska vi fara iväg och handla, kylskåpet gapar tomt. Hade ju inte planerat för att någon skulle äta lunch här hemma idag utan tänkt handla på väg hem från jobbet.
Ser det från den ljusa sidan, nu kan vi handla i lugn och ro istället för snabbhandlingarna som jag gör efter jobbet för att hinna till fritids i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0