Vem ska jag tro på?

Imorse när Liten åt frukost kom nyheterna med vädret på radion.
 
Lyssnade spänt och med stora förhoppningar.
 
" Vädret idag kommer vara mulet med regn i nästan hela landet utom i fjällen där det är risk för snöbyar.... Temperaturen idag..... bla bla, bla."
 
Ingen fin dag för att locka fram fräknar i solväggen tänkte jag besviket. Igår frös jag i snålblåsten och gick in trots att jag egentligen ville vara ute.
Prackade således på Lovis regnjacka och gummistövlar. Kontrollerade x 2 att regnbrallorna låg i ryggan. För - det skulle bli riktigt dåligt väder.
 
Lovis traskade ut till skolbussen. Fem minuter senare bröt solen fram ur det jag trodde var superkompakt molntäcke som låg över vårt land från Ystad till Haparanda.
Tänk vad det går att missförstå en väderleksrapport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0