Tidiga fredags kvällar

Har haft en riktigt bra dag/kväll.
All ved, sånär på ngn kubik är under tak, så nu är vi förberedda för Kung Bore (groteskt tidigt att tänka på honom nu, men man kan vara mer säker på att han kommer än att sommaren blir bra).

Läste i en bok en gång att "sommaren är svenskens stora livslögn". Hela långa vintern (med tillhörande höst och vår) väntar vi på sommaren då allt blir bättre och lättare. Vi ska få oändligt långa varma kvällar, sjöarna ska vara fyllda med fisk, myggorna ska inte vara så jobbiga, inga strumpor, inga förkylningar.
Så kommer sommaren. Det regnar. Och regnar det inte så är det massa annat som slår fel. Men svensken tänker ,(enl författaren jag ej minns namnet på) att nästa sommar då.....
Är vi så patetiska?

Ikväll har vi hur som helst haft en sån där kväll man längtar efter på vintern. Vi har haft vänner här, ätit pizza på altanen, druckit några drinkar. Nästan inga mygg heller.
Ett liten men.
Dom (vännerna menar jag då) har en flicka i Lovis ålder, (heder åt småflickorna, de gjorde sitt bästa) och de små orkade inte leka mer efter halv tio.
Så då tog sommarkvällen slut.
För om jag ska vara ärlig orkar inte jag heller så mycket längre och imorgon ska vi på Linns fotbolls cup.
Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0