Dockbebisarna

Jo, jag lurade Martin att sätta på en film på nedervåningen. Gick sedan och la mig och tittade på dockbebisarna i sovrummet.

Jag fick inte högt blodtryck, skrattade inte ihjäl mig. Kände ett stort medlidande över dessa vuxna människor som körde dockor i babyskydd i bilen, hade mögelfri mjölkersättning i barnvagnen och köpte kläder som var våldsamt dyra. En kvinna såg ett par skor i affären till sin "nya bebis". Sa till maken "de är så fina och dyra, men jag kommer bli galen om hon lortar ner dem!"
Hur kan en docka, som en vuxen leker med, lorta ner sina skor? Tragiskt på något sätt. Men som en kvinna utryckte det hela, vad gör hon för skada om hon går med en docka i barnvagn? Ingen alls.

Men dockorna var fina, otroligt välgjorda, Lovis skulle bli överlycklig om tomten kom med en sån....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0