Stor-shopping

Med fina friska pengar på fickan entrade jag idag ett stort och känt möbelvaruhus innan arbetet. Gick runt bland möbler av alla de slag, textilier, krukor, ljusstakar och växter.
Slutsumman i kassan blev:

22 svenska enkronor, inkl kasse.

Hamnade i någon omvänd psykos troligen. Trevligt som omväxling för plånboken mådde ju utmärkt av detta. Men det är inte mitt rekord, tro det eller ej, jag har faktiskt gått runt utan att handla någonting alls!


Sen tog jag ett mini-varv i klädbutikerna på Bergvik. Inhandlade tre par nya strumpbyxor åt liten. Hon har alltid klänning (nästan) men har växt plötsligt så det saknades lite.
Och så blev det en mössa till mig. En alldeles egen. (Brukar låna barnens annars men är man över trettio år borde jag ju ha en egen).
F.ö köptes ingenting.

Jag är nog på väg att bli sjuk. Ska genast gå och lägga mig, klockan ringer snart!

Kommentarer
Postat av: Annika

Å det här måste du lära mej. Att "shoppa" utan att faktiskt handla någon.

2009-01-23 @ 11:06:25
URL: http://malteser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0